Drága fitnesz stúdiók látogatása helyett irány a kert! Sokat spórolhatunk amellett, hogy aktívan kikapcsolódhatunk a saját növényeink körében.

A munkából hazatérő ember először fáradtan a kanapéra rogy, és csak nehezen szánja rá magát arra, hogy ismét elinduljon, ezúttal egy konditerembe, némi testmozgásért. Pedig egy karnyújtásnyira van a kert, ahol ingyen is lehet sportolni! Nincs drága bérlet, izzadt sporttársak, csak madárcsicsergés és ismerős nyugalom.

Mutatunk 4 kerti sportot, amiket sosem késő elkezdeni. Együtt mozogni a családdal még nagyobb móka!

1. Ugrókötelezés

Nemcsak a kislányok ugrókötelezhetnek, felnőtt korban is nagyon sok izmot átmozgathatunk ezzel a remek szórakozással. Nem beszélve arról, hogy kiváló zsírégető hatása van, már 10 percnyi ugrálás olyan hatékony, mint fél óra futás. Ez a dinamikus mozgás percenként 13 kalóriát éget el, úgyhogy különösebb nekikészülődés nélkül ledolgozhatunk 400 kalóriát egy fél óra alatt. Ehhez mindössze egy ugrókötél szükséges!

2. Ugrálás a trambulinon

Manapság szinte minden háznál van trambulin, ahol gyerekek vannak. Ezek a sporteszközök viszonylag jó áron beszerezhetőek már bármelyik nagyobb áruházban. Nők számára külön öröm, hogy az ugrálás elképesztő mértékben feszesíti a testet is. A fel-le ugrásoknál muszáj dolgoznia az izmoknak, egy óra alatt 750 kalóriát égetünk el ezzel a testmozgással. Fontos, hogy a trambulinozást lassan kezdjük el, és fokozatosan növeljük az ugrálás intenzitását.

3. Úszás és vízi torna

Az úszás igen népszerű sport. A vízben átélt nyugalom nemcsak felfrissít, de ki is kapcsol a hajtós hétköznapokból. Aki azt gondolja hogy az úszás nem megerőltető, az téved, ugyanis remekül erősít, formálja az alakot. Ha olyan szerencsések vagyunk, hogy van egy medencénk, akkor ne csak gyerekpancsolóként gondoljunk rá. Ma már merev falú medencék is széles kínálatban elérhetőek, a nagyobbakban bátran lehet úszni is, ráadásul nem kell az uszoda nyitva tartásához igazodnunk. Akár már reggel tempózhatunk párat, vagy késő este, ha éppen akkor érünk rá. Az úszás mellett az egyéb mozgások, például a vízi torna is nagyon hatékony lehet!

4. Tollaslabdázás

Ez a sport sem csak a gyerekeknek való! Sőt, meglehetősen megerőltető sportról van szó, amely közben nem pusztán kalóriát égethetünk, de remekül szórakozhatunk is. Ehhez mindössze egy partnerre, 2 ütőre és egy labdára van szükségünk, és már indulhat is a játék! Egy hálóval persze még izgalmasabbá tehető a móka, és ez sem kerül sokba. Óránként 400 kalória elégetése elég motiváló, nem?